هیئت ایمنی حملونقل ملی جزئیات بیشتری از سانحه را بر اساس دادههای ضبط کابین خلبان فاش کرد.

یوپیاس اعلام کرد که به دلیل سقوط هواپیمای باری به شکل یک گلوله آتشین اندکی پس از برخاستن از فرودگاه بینالمللی محمدعلی لوئیزویل در کنتاکی اوایل این هفته، موقتاً بخشی از ناوگان هواپیمایی خود را متوقف میکند.
یوپیاس در بیانیهای گفت که ناوگان هواپیماهای مکدانل داگلاس امدی-۱۱ خود – نوعی هواپیمایی که سهشنبه سقوط کرد – را «به فراوانی احتیاط و به منظور ایمنی» متوقف میکند.
شرکت اعلام کرد که هواپیماهای امدی-۱۱ حدود ۹ درصد از ناوگان یوپیاس را تشکیل میدهند.
یوپیاس در بیانیه خود گفت: «ما این تصمیم را به صورت پیشگیرانه و بر اساس توصیه سازنده هواپیما اتخاذ کردیم.»
علت سانحه هنوز در حال بررسی است.
اوایل روز جمعه، هیئت ایمنی حملونقل ملی اطلاعات بیشتری در مورد سانحه فاش کرد و لحظات پایانی کابین هواپیمای یوپیاس را بر اساس بررسی صدای ضبطشده از دستگاه ضبط صدای کابین توصیف کرد.
یک مقام هیئت ایمنی حملونقل ملی گفت که خدمه هواپیما حدود ۲۵ ثانیه تلاش کردند تا کنترل هواپیما را حفظ کنند قبل از اینکه سقوط کند؛ این بر اساس اطلاعات اولیه است.

تاد اینمن، مقام مذکور، گفت که خدمه چکلیست استاندارد و جلسه توجیهی خود را تکمیل کرده بودند و مرحله بلند شدن هواپیما بدون مشکل بود.
اینمن در کنفرانس مطبوعاتی روز جمعه گفت: «حدود ۳۷ ثانیه پس از اینکه خدمه درخواست نیروی رانش برای بلند شدن دادند، صدای زنگ مکرر در ضبط صدای کابین شنیده شد.»
او گفت که این زنگ «تا پایان ضبط ۲۵ ثانیه بعد ادامه داشت»، زمانی که باور بر این است هواپیما سقوط کرده است.

او افزود: «در این مدت، خدمه تلاشهایی برای کنترل هواپیما قبل از سقوط انجام دادند.»
اینمن گفت که زنگ ممکن است نشاندهنده آتشسوزی باشد، همانطور که از تصاویر حادثه مشخص است، اما افزود که نمیخواهد بیش از حد حدس بزند.
او گفت: «دادههای دستگاه ثبتکننده دادههای پرواز [FDR] و بررسی توسط گروهها بر روی آن، جزئیات بسیار بیشتری به ما خواهد داد و کمک میکند تا تصویر بهتری ترسیم کنیم.»
تعداد کشتهشدگان به ۱۳ نفر افزایش یافت پس از سقوط هواپیمای یوپیاس در فرودگاه لوئیزویل: مقامات
هیئت ایمنی حملونقل ملی برای تهیه رونوشت کتبی از صدای ضبطشده کابین خلبان تلاش خواهد کرد که احتمالاً چند ماه دیگر عمومی خواهد شد، او افزود.
مقامات گفتند پرواز ۲۹۷۶ یوپیاس حدود ساعت ۵:۱۵ بعدازظهر به وقت محلی سهشنبه سقوط کرد. هواپیما به سمت فرودگاه بینالمللی دنیل کی. اینویه در هونولولو در حال حرکت بود که موتور چپ آن پس از «ستونی بزرگ از آتش» که از بال چپ هواپیما فوران کرد، جدا شد، طبق گفته هیئت ایمنی حملونقل ملی.

اینمن گفت که بخش عمده پایه موتور چپ همچنان به موتور چپ متصل بود زمانی که موتور از بال جدا شد. هر دو قطعه در یک مرکز امن در حال بررسی بیشتر هستند.
هیئت ایمنی حملونقل ملی قطعات اضافی از اتصال موتور را در علفزار نزدیک باند پیدا کرد، او گفت. بازرسان بعداً در روز جمعه با استفاده از دستگاه فلزیاب جستجوی دیگری انجام خواهند داد.
در حالی که تیمها به جستجو در نیم مایلی آوار سوخته ادامه میدادند، یک قربانی در روز جمعه در محل سقوط پیدا شد، طبق گفته شهردار لوئیزویل، کریگ گرینبرگ. این امر تعداد کشتهشدگان تأییدشده حادثه را به ۱۴ نفر میرساند، و باور بر این است که سه خلبان داخل هواپیما جزو کشتهشدگان هستند.
او در بیانیه ویدیویی گفت: «ما برای خانوادههای هر یک از قربانیان دعا میکنیم و دعا میکنیم که با ادامه جستجو و پیگیری پاسخهایی که همه ما به دنبال آن هستیم توسط نیروهای امدادی اولیه، قربانیان اضافی از دست نروند.»
تا روز پنجشنبه، نه نفر که باور بر این است در زمان سقوط در نزدیکی محل بودند، همچنان مفقود بودند.
در روز شنبه، فدکس اعلام کرد که ۲۸ هواپیمای امدی-۱۱ در حال عملیات خود را نیز متوقف خواهد کرد. ناوگان فدکس حدود ۷۰۰ هواپیما دارد.
فدکس در بیانیه خود گفت: «ایمنی بالاترین اولویت ما در فدکس است. به فراوانی احتیاط، تصمیم به توقف فوری ناوگان امدی-۱۱ خود را گرفتیم در حالی که بررسی ایمنی کامل بر اساس توصیه سازنده انجام میدهیم.» «ما بلافاصله برنامههای اضطراری در شبکه هوایی-زمینی یکپارچه خود را برای به حداقل رساندن اختلالات اجرا میکنیم. تیمهای ما بر ارائه بالاترین استانداردهای ایمنی و خدمات برای مشتریان و اعضای تیم خود تمرکز دارند.»