
- متا از سال ۲۰۲۶، عملکرد کارمندان را بر پایه تأثیر حاصل از هوش مصنوعی ارزیابی خواهد کرد.
- این شرکت در حال حرکت به سمت فرهنگی بومی هوش مصنوعی است و پذیرش هوش مصنوعی را از طریق پاداشها تشویق میکند.
- متا همچنین ابزار هوش مصنوعیای را برای کمک به کارمندان در نوشتن ارزیابیهای عملکرد معرفی میکند.
متا عملکرد کارمندان را از سال آینده به «تأثیر حاصل از هوش مصنوعی» آنها مرتبط میسازد.
غول شبکههای اجتماعی از سال ۲۰۲۶، «تأثیر حاصل از هوش مصنوعی» را بهعنوان «انتظار اصلی» مطرح میکند؛ ژانل گیل، سرپرست نیروی انسانی متا، این موضوع را در یک یادداشت داخلی که روز پنجشنبه به کارمندان اطلاع داد و توسط بیزنس اینسايدر مشاهده شد، بیان کرد.
متا عملکرد کارمندان را بر اساس نحوه استفاده آنها از هوش مصنوعی برای دستیابی به نتایج و ساخت ابزارهایی که میتوانند بهصورت قابلتوجهی بهرهوری را ارتقا دهند، ارزیابی میکند.
طبق یادداشت، معیارهای استفاده و پذیرش هوش مصنوعی بهصورت فردی در ارزیابیهای سالانه ۲۰۲۵ گنجانده نخواهد شد؛ اما کارمندان باید دستاوردهای حاصل از هوش مصنوعی را در بررسیهای خودگزارشی خود لحاظ کنند.
یک سخنگوی متا به بیانیه قبلیای که به بیزنس اینسايدر درباره پذیرش هوش مصنوعی ارائه شده بود، ارجاع داد: «همه میدانند این یک اولویت است و ما تمرکزمان را بر استفاده از هوش مصنوعی برای کمک به کارمندان در کارهای روزمرهشان گذاشتهایم»، سخنگوی متا به بیزنس اینسايدر گفت.
این گام نشانهای از تغییر گستردهتر در شرکتهای آمریکایی به سمت فرهنگ بومی هوش مصنوعی است. شرکتهای بزرگ فناوری مانند مایکروسافت، گوگل و آمازون، کارمندان را به استفاده بیشتر از هوش مصنوعی ترغیب میکنند. دستورالعملهای داده شده به کارکنان یکپارچه و واضح بودهاند: استفاده از هوش مصنوعی «دیگر اختیاری نیست»، همانطور که یک مدیر اجرایی مایکروسافت در ژوئن به مدیران اعلام کرد. ساندار پچی، مدیرعامل گوگل، نیز در جلسه عمومی ژوئیه پیام مشابهی به کارمندان داد و تاکید کرد که برای پیشروی گوگل در مسابقه هوش مصنوعی، آنان باید از آن استفاده کنند.
اوایل همین سال، متا فرآیند استخدام خود را بازنگری کرد و به متقاضیان شغلی اجازه داد تا در مصاحبههای برنامهنویسی از هوش مصنوعی استفاده کنند. همچنین بازی داخلیای به نام «Level Up» راهاندازی کرد تا پذیرش هوش مصنوعی را تشویق نماید، و اکنون آماده است کارمندانی را که از هوش مصنوعی برای دستیابی به نتایج معنادار استفاده میکنند، پاداش دهد.
ژانل گیل در یادداشت نوشت: «در حالی که به سوی آیندهای بومی هوش مصنوعی پیش میرویم، میخواهیم افرادی را که به ما کمک میکنند سریعتر به این هدف برسند، شناسایی کنیم». «برای سال ۲۰۲۵، کسانی را که تأثیر بینظیر هوش مصنوعی را در کار خود یا با ارتقای عملکرد تیمشان بهدست آوردهاند، پاداش خواهیم داد.»
متا همچنین نحوه نوشتن ارزیابیهای عملکرد و بازخورد کارمندان را بازنگری میکند و «دستیار عملکرد هوش مصنوعی» را برای استفاده در دوره ارزیابی عملکرد امسال که طبق یادداشت از ۸ دسامبر آغاز میشود، معرفی میکند.
گیل نوشت که کارمندان میتوانند از دستیار داخلی هوش مصنوعی متامیت، و همچنین Gemini گوگل، برای محتوای ارزیابیهای خود استفاده کنند.
کارمندان پیش از این از بات داخلی هوش مصنوعی متا برای کمک به نوشتن ارزیابیهای عملکرد استفاده کردهاند، همانطور که بیزنس اینسايدر قبلاً گزارش کرده بود.
نکتهای دارید؟ از طریق ایمیل jmann@businessinsider.com یا سیگنال به jyotimann.11 با این خبرنگار ارتباط بگیرید. از یک آدرس ایمیل شخصی و دستگاهی غیر از کار استفاده کنید؛ راهنمای ما برای بهاشتراکگذاری اطلاعات بهصورت ایمن اینجا است.