گوشی قدیمی گوگل پیکسل شما به‌تازگی داشبورد به‌روزرسانی‌شدهٔ سلامت دستگاه و پشتیبانی را دریافت کرد

منوی تنظیمات Expressive از Material 3 روی پیکسل 9 Pro XL

سری پرچمدار پیکسل 10 گوگل هنوز نسبتاً تازه وارد بازار است. همان‌طور که هر سطر جدیدی از گوشی‌های هوشمند پرچمدار لوکس دارد، پیکسل 10 با مجموعه‌ای از ویژگی‌های اختصاصی که در جای دیگری یافت نمی‌شوند، عرضه شده است. با این حال، گوگل سابقه‌ای دارد که این انحصاری بودن را کوتاه می‌کند و در نهایت اکثر (و حتی همه) این افزونه‌ها را به دستگاه‌های پیکسل قدیمی‌تر منتقل می‌کند.

ما پیش از این این قضیه را با برنامهٔ «یادداشت‌نامه» اختصاصی پیکسل 10 مشاهده کردیم که به‌تازگی به دستگاه‌های پیکسل 8 و پیکسل 9 گسترش یافت. به‌طور مشابه، به‌همراه فهرست طولانی ویژگی‌های معرفی‌شده در انتشار نوامبر پیکسل، گوگل همچنین اعلام کرد که داشبورد سلامت دستگاه و پشتیبانی برای مدل‌های پیکسل 6 تا پیکسل 9 گسترش می‌یابد. این صفحهٔ به‌روزرسانی‌شده هم‌اکنون برای این دستگاه‌ها منتشر می‌شود.

همان‌طور که 9to5Google اشاره می‌کند، این بخش، «نکات و پشتیبانی» را که پیش از این در انتهای صفحهٔ تنظیمات ظاهر می‌شد، به‌صورت یکپارچه به‌دست می‌آورد. «نکات و پشتیبانی» همچنان در داشبورد سلامت دستگاه و پشتیبانی باقی می‌ماند و کاربران را به موضوعات راهنمایی در دستگاه پیکسلشان هدایت می‌کند.

در همهٔ پیکسل‌های قدیمی پشتیبانی نمی‌شود

داشبورد سلامت دستگاه و پشتیبانی در یک پیکسل جدید در مقایسه با پیکسل 6a

در صورتی که تمام گزینه‌ها در پیکسل شما موجود باشد، باید گزینه‌های زیر را در داشبورد سلامت دستگاه و پشتیبانی مشاهده کنید:

  • سلامت باتری
  • دمای دستگاه
  • حافظه
  • به‌روزرسانی نرم‌افزار
  • تشخیص شارژ
  • تشخیص لمس
  • گارانتی
  • نکات و پشتیبانی
  • تماس با پشتیبانی

همان‌طور که دو اسکرین‌شات اول بالا نشان می‌دهند، کاربران بلافاصله از هر مشکلی که نیاز به توجه دارد، مانند به‌روزرسانی نرم‌افزار در انتظار، مطلع می‌شوند. در مقابل، اگر همه‌چیز در وضعیت مناسبی باشد، کاربران در بالای داشبورد سلامت و پشتیبانی دستگاه عبارت «به‌نظر خوب است» و «پیکسل شما در وضعیت عالی است!» را مشاهده می‌کنند.

صفحهٔ سلامت دستگاه و پشتیبانی در پیکسل 6a من فعال است، اما تمام گزینه‌هایی که در سایر مدل‌ها وجود دارند را شامل نمی‌شود. برای مثال، گزینه‌های «سلامت باتری»، «تشخیص شارژ» و «تشخیص لمس» در این دستگاه موجود نیستند.

در عین حال، کادر جستجوی «آیا به‌کمک برای پیکسل خود نیاز دارید؟» نیز در پیکسل من موجود نیست. این کادر جستجو (زمانی که در دسترس باشد) شبیه یک چت‌بات هوش مصنوعی استاندارد کار می‌کند و به سؤالات مرتبط با دستگاه یا رفع مشکل به‌صورت زبان طبیعی پاسخ می‌دهد، طبق صفحهٔ پشتیبانی پیکسل. پیکسل 6a یک گزینهٔ شروع تعمیر را در انتهای داشبورد دارد، هرچند ممکن است در همهٔ گوشی‌های پیکسل ظاهر نشود.

گزارش 9to5Google نشان می‌دهد که تمام این گزینه‌ها (به‌جز شروع تعمیر) در پیکسل‌های جدیدتر همچنان در دسترس هستند، چرا که حتی در پیکسل 7 Pro نیز گزینه‌های «سلامت باتری»، «تشخیص شارژ» و «تشخیص لمس» موجود نیستند. یکی از توضیح‌پانویس‌های اطلاعیهٔ انتشار نوامبر پیکسل نشان می‌دهد که برخی «قابلیت‌های تشخیصی» ممکن است در تمام مدل‌های پیکسل در دسترس نباشند که می‌تواند دلیل حذف این گزینه‌ها از گوشی‌های پیکسل قدیمی‌تر باشد.

برای یافتن داشبورد جدید سلامت دستگاه و پشتیبانی، به تنظیمات بروید و به انتهای صفحه اسکرول کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا