“من واقعاً دلگرم شدم که جامعه در مقابل فناوری‌های هوش مصنوعی قیام می‌کند” – سازندهٔ PUBG، برندیون گرين، خود را از سرمایه‌گذار کرافتون و رهنمود بحث‌برانگیز «هوش مصنوعی در اولویت» فاصله می‌دهد

اما دربارهٔ فناوری نوآورانهٔ او چه می‌شود؟

تصویری ترکیبی که در سمت چپ، تصویر اصلی PUBG را نشان می‌دهد؛ مردی با پیراهن سفید، کراوات و کلاه موتورسواری که در برابر یک انفجار عظیم ایستاده است. در سمت راست، طراح بازی برندیون گرين، مردی سفیدپوست با ریش منظم و ضخیم، موهای جدایندار و عینک دارد.
منبع تصویر: Eurogamer / Brendan Greene / Krafton

برندیون گرين، سازندهٔ PUBG که بیشتر با نام مستعار PlayerUnknown شناخته می‌شود، گفت که از دیدن مردم که در برابر استفاده از هوش مصنوعی تولیدی برای ساخت بازی‌ها ایستادگی می‌کنند، «دلگرم» است.

این اظهارات او در حین پاسخ به سؤالاتی دربارهٔ این که آیا استودیوی او، PlayerUnknown Productions، از هوش مصنوعی تولیدی برای تقویت فناوری تولید جهان که هم‌اکنون در حال کار بر روی آن است، استفاده می‌کند یا نه، ارائه شد؛ او روزی امید دارد که این فناوری سیاره‌های به‌اندازهٔ زمین تولید کند تا میلیون‌ها نفر بتوانند در آن بازی کنند.

“ما از مدل‌های زبانی بزرگ (LLM) استفاده نمی‌کنیم، بنابراین نسبت به واکنش‌های منفی زیاد نگران نیستم”، گرين به من گفت. “LLMها کاربردهای خود را دارند، اما در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ ربات‌های گفتگو موارد مشابهی را انجام می‌دادند. پس در این زمینه نیز زیاد نگران نیستم. سیستم‌هایی که می‌سازیم برای این است که به هنرمندان اجازه دهد جهان‌ها را همان‌گونه که می‌خواهند شکل دهند. این شبیه یک ارکستر است: می‌توانیم یا نوازنده ویولن باشیم یا رهبر ارکستری که می‌داند هر جزئی چه کاری انجام می‌دهد و فقط چند دستهٔ اهرم را می‌کشد تا به‌سرعت دنیاها را خلق کنید.”

“من واقعاً دلگرم شدم که جامعه در برابر فناوری‌های هوش مصنوعی قیام می‌کند”، او افزود. “خوشحال‌کننده است که بازیکنان می‌گویند: «نه – اگر توسط هنرمندان ساخته نشده باشد، نمی‌خواهم آن را ببینم». این واقعاً شگفت‌انگیز بود. بنابراین من زیاد نگران نیستم، زیرا فکر می‌کنم ما از این فناوری به‌درستی استفاده می‌کنیم؛ ما از آن به‌گونه‌ای استفاده می‌کنیم که به شما امکان می‌دهد دنیاها را سریع‌تر بسازید، نه اینکه شغل‌های هنرمندان را از بین ببریم.”

«خوشحال‌کننده است که بازیکنان می‌گویند: «نه – اگر توسط هنرمندان ساخته نشده باشد، نمی‌خواهم آن را ببینم»»

اظهارات گرين، به‌دلیل پیوندهای استودیوی او با کرافتون، شرکت کره‌ای جنوبی که به‌طور بحث‌برانگیز یک سیاست «هوش مصنوعی در اولویت» برای کل شرکت اعلام کرد و به‌تازگی دوره‌ای از حذف داوطلبانه را آغاز کرد که در آن هر کسی که نمی‌خواست ادامه دهد می‌توانست خارج شود، وزن بیشتری پیدا می‌کند. PlayerUnknown Productions در ابتدا به‌عنوان تیم «پروژه‌های ویژه» کرافتون شکل گرفت؛ تیمی که گرين پس از ترک پروژه PUBG در سال ۲۰۱۹ راه‌اندازی کرد.

«آغازی که در پروژه‌های ویژه داشتیم، بخش‌های اولیه‌ای بود که حالا در برنامهٔ سه بازی‌مان می‌سازیم»، او برایم توضیح داد. «این همان شروع PlayerUnknown Productions بود و پس از چند سال، من خواستم به‌صورت مستقل کار کنم و آن‌ها از من حمایت کردند؛ و ما PlayerUnknown Productions را تأسیس کردیم.»

کلید اصلی این است: «آن‌ها از من حمایت کردند»، زیرا کرافتون همچنان سرمایه‌گذار PlayerUnknown Productions است. چرا کرافتون در یک استودیوی و فناوری سرمایه‌گذاری می‌کند اگر با اهداف آیندهٔ خود هم‌راستا نباشد؟

تصویر کاور برای ویدئوی YouTube
Prologue: Go Wayback! اولین بازی در برنامهٔ سه‌بازی گرين. در یوتیوب ببینید

“به‌عنوان یک استودیوی کاملاً مستقل، اهداف کلی ما در PlayerUnknown Productions تحت تأثیر استراتژی انتخابی کرافتون نیستند”، گرين در ایمیل پیگیری پس از تماس ما گفت. “اگرچه کرافتون هنوز به‌عنوان یک سهام‌دار اقلیت در استودیوی ما حضور دارد، عملیات داخلی آن‌ها از سال 2021 جدا از ما است.”

پروژهٔ آرتمیس و برنامهٔ سه‌بازی ما به‌طور مستقل توسط ما توسعه می‌یابد و ما برای مدت زمانی در حال کار بر روی طرح‌هایمان بوده‌ایم.

در حالی که ما در حوزه‌های فناوری مانند یادگیری ماشین تحقیق می‌کنیم تا به هنرمندان ابزارهایی برای تولید دنیاها در مقیاس بزرگ‌تر با استفاده از پردازش محلی GPU بدهیم، تمرکز ما بر استفاده از فناوری برای حل مشکلات مقیاس‌پذیری است تا بازیکنان بتوانند از دنیاهای بزرگ‌تر و پویا‌تر لذت ببرند.

«اهداف کلی ما در PlayerUnknown Productions تحت تأثر استراتژی انتخابی کرافتون نیستند»

طرح سه‌بازی که او اشاره کرد، در حال حاضر به‌طور قابل‌توجهی پیشرفت کرده است. بازی اول، Prologue: Go Wayback!، در تاریخ ۲۰ نوامبر به‌صورت دسترسی اولیه (Early Access) عرضه می‌شود. این یک بازی بقا و مسیر‌یابی است که دربارهٔ تحمل عناصر طبیعی و پیدا کردن مسیر در میان جنگل بکر است؛ در این مسیر باید از گرسنگی، یخبندان یا سایر روش‌های مرگ جلوگیری کرد. در اصل، این نمایشی از تولید جهان در سطح زمین (terrain‑level) است. در حدود یک دقیقه، بازی یک دنیای یکتا و دقیق برای شما می‌سازد و این کار را در هر بار بازی کردن تکرار می‌کند.

دومین بازی که PlayerUnknown Productions در حال ساخت آن است، یک شوتر چندنفره خواهد بود که بازگشتی هیجان‌انگیز به ژانری است که گرين با PUBG موفقیت عظیمی در آن کسب کرده بود. بازی سوم، لایه‌ها و ابزارهای بیشتری را به فناوری زیرساختی اضافه خواهد کرد تا به نقطه‌ای برسد که دیگران نیز بتوانند از آن استفاده کنند. هدف این است که این فناوری را به‌صورت رایگان و متن‌باز منتشر کنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا