یوبی‌سافت می‌گوید هنر تولیدشده توسط هوش مصنوعی در Anno از فرآیند بازبینی عبور کرده است

این بازی استراتژیک اولین عنوان یوبی‌سافت است که در استیم هشدار استفاده از هوش مصنوعی دارد

AIAnno 117: Pax Romana یوبی‌سافت

یک رومی در یک ضیافت ظاهر می‌شود.
Ubisoft

Anno 117: Pax Romana فرمول ساخت شهر این مجموعه را به امپراتوری باستانی برمی‌گرداند، اما در فرآیند توسعه از ابزارهای هوش مصنوعی مولد مدرن استفاده کرده است. هواداران پیش از این به یک تصویر تولیدشده توسط هوش مصنوعی که به‌نظر بسیار ناخوشایند می‌آید و در پس‌زمینه صفحهٔ بارگذاری ظاهر می‌شود، انتقاد کرده‌اند. «تفاوت بسیار چشمگیر بین این و هنر پس‌زمینه و صفحه‌های بارگذاری با کیفیت بالا در Anno 1800» یکی از کاربران نوشت. یوبی‌سافت به Kotaku گفت که تصویر مشکل‌دار را در یک به‌روزرسانی آینده جایگزین خواهد کرد.

هنر صفحهٔ بارگذاری که هواداران بیشترین زمان را صرف بررسی آن کرده‌اند، یک ضیافت در قصر رومی را نشان می‌دهد که ده‌ها نفر در آن در حال قدم‌زدن، گفت‌وگو و نشستن هستند. اگر یک یا دو لحظه بیشتر از معمول به آن خیره شوید، می‌توانید ناهماهنگی‌ها و خطاهای عجیبی را که به‌عنوان نشانه‌های رایج تصاویر تولیدشده توسط هوش مصنوعی شناخته می‌شوند، ببینید. برخی چهره‌های پس‌زمینه مخدوش یا لکه‌دار هستند، مفاصل و تنه‌ها همیشه هم‌راستا نیستند و خطوط بی‌سرنشینی به‌نظر می‌رسد در جای نادرست واقع شده‌اند.

پست را در imgur.com مشاهده کنید

Anno 117: Pax Romana اولین بازی یوبی‌سافت است که با یک اعلان هوش مصنوعی در استیم منتشر شده است. «از ابزارهای هوش مصنوعی برای کمک به خلق برخی از دارایی‌های داخل بازی استفاده شده است»، این اعلان می‌خواند. «در تمام این موارد، محصول نهایی بازتابی از مهارت و چشم‌انداز خلاقانه تیم ماست». هواداران نمونه‌های دیگری از «مهارت و چشم‌انداز خلاقانه تیم» به اشتراک گذاشته‌اند، از جمله رومیانی که در سنا دربارهٔ سیاست بحث می‌کردند، ولی سرشان نبود:

این تصویر یک دارایی موقت بود که به‌طور ناخواسته از فرآیند بازبینی ما عبور کرد. تصویر نهایی در اینجا پیوست شده است و در نسخهٔ ۱.۳ جدید جایگزین نسخهٔ فعلی این اثر خواهد شد. با توجه به اینکه Anno 117: Pax Romana بلندپروازانه‌ترین نسخهٔ آنو تا به حال است، بزرگ‌ترین تیم هنرمندان را برای این سری تجمیع کرده‌ایم و برای مطابقت با دامنهٔ منحصر به‌فرد پروژه، از ابزارهای هوش مصنوعی برای تکرار، نمونه‌سازی و اکتشاف استفاده می‌کنیم. هر عنصر که بازیکنان در بازی نهایی تجربه می‌کنند، بازتابی از مهارت، هنر و چشم‌انداز خلاقانهٔ تیم است.

در اینجا تصویر جدید آمده است:

تصویر یک ضیافت رومی را نشان می‌دهد.
Ubisoft

بازیکنان این بهبود را تحسین می‌کنند، اما سایهٔ ناشی از استفاده گسترده از هوش مصنوعی همچنان باقی‌مانده است. حتی اگر تیم پشت بازی، Ubisoft Mainz، قصد نداشته باشد هرگونه اثر هوش مصنوعی در نسخهٔ نهایی دیده شود، واضح است که حداقل بخشی از هنر پس‌زمینه با ابزارهای هوش مصنوعی ساخته شده است. مرز بین آغاز هنر مفهومی انسانی و پایان «دستگاه خطا» کجاست؟

متأسفانه Anno 117: Pax Romana در دیگر جوانب نقدهای بسیار مثبت دریافت می‌کند. یک کاربر در استیم می‌نویسد: «استفاده از «غلط» هوش مصنوعی برای آثار گرافیکی واقعاً ناامیدکننده است، به‌ویژه برای سری که همواره هنر زیبایی داشته است». او ادامه می‌دهد: «تصاویر با کیفیت پایین و به‌وضوح تولیدشده توسط هوش مصنوعی به‌طور گسترده‌ای استفاده شده‌اند، بدون هیچ گونه تصحیحی. من استفاده از هوش مصنوعی را به‌عنوان ابزار خلاقانه نمی‌نقضم، اما هرگز نباید محصول نهایی یک بازی ۹۰ دلاری (نسخه طلایی) باشد. هنرمندان واقعی را استخدام کنید.»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا