تسلا، پیشرو در نرمافزارهای داخل خودرو، ممکن است سرانجام راهحلی پیدا کند و برای اولین بار امکان انعکاس گوشی را فراهم کند — هرچند با یک تغییر خاص.

توسط: انتونی آلانیز
تسلا یکی از نخستین خودروسازانی بود که بهجای استفاده از Apple CarPlay و انعکاس تلفن، نرمافزار بومی خود را انتخاب کرد. این شرکت معتقد بود سیستمعامل اختصاصیاش تجربه بهتری ارائه میدهد، اما گزارشی جدید ادعا میکند که در حال کار بر افزودن این ویژگی پرتقاضا است.
بر اساس گزارشی جدید از Bloomberg، افرادی که از جزئیات مطلع بودند به این نشریه اطلاع دادند که شرکت قبلاً تست CarPlay را آغاز کرده است و این ویژگی میتواند بهزودی به خودروهای مشتریان اضافه شود. بهنظر میرسد این نسخه دارای تغییر خاص تسلا باشد و در یک پنجره کوچک داخل صفحه نمایش بزرگ سیستم اطلاعاتسرگرمی عمل کند.
تا جایی که میدانیم، تسلا در حال تست CarPlay Ultra که تمام صفحهنمایشهای خودرو را به خود اختصاص میدهد، نیست. انتشار این ویژگی بهسرعت پیشبینیشده پیش نرفته و برخی خودروسازان علاقه خود را به ارائه این فناوری از دست دادهاند. Aston Martin اولین شرکتی بود که Ultra را دریافت کرد، اما بهنظر میرسد تسلا فقط به نسخه استاندارد علاقهمند است.
این میتواند نشانهای از تغییر اساسی برای این خودروساز باشد که از زمان پیدایش، بهشدت از پذیرش این فناوری خودداری کرده است. اما اکنون رقابت بیشتر از همیشه است و انعکاس صفحهنمایش گوشی همچنان یکی از ویژگیهای پرتقاضا باقی مانده است؛ حتی اگر تسلا بهتنهایی نباشد — Rivian برنامهای برای ادغام CarPlay ندارد و جنرال موتورز بهطور جدی در حال حذف این گزینه از تمام خودروهای خود است.

اگر این گزارش دقیق باشد و تسلا CarPlay را در خودروی خود ارائه دهد، این یک پیروزی بزرگ برای مصرفکنندگان و گزینههای انتخابی آنها خواهد بود. این ویژگی ای است که خریداران میگویند حتماً باید داشته باشد و بهطور مداوم استفاده میکنند، و گروهی سرسخت وجود دارند که بهصراحت از خرید مدلها و برندهای خاصی که این ویژگی را ندارند، خودداری میکنند.
اگر تسلا، پیشرو در نرمافزارهای داخل خودرو، تسلیم شود و امکان انعکاس صفحهنمایش گوشی را فراهم کند، برای سایر مخالفان توجیه موضع خود دشوارتر خواهد شد. اگر تسلا بتواند CarPlay را ارائه دهد بدون اینکه تجربه کلی نرمافزاری تسلا تحتتاثیر قرار گیرد، دیگران نیز میتوانند این کار را انجام دهند.
CarPlay همچنین میتواند یک تمایز مهم برای تسلا نسبت به خودروهای الکتریکی Rivian یا GM باشد، که اولین مدلهای این خودروساز بودند که امکان انعکاس گوشی را از دست دادند. اما راهحلهای جایگزینی نیز وجود دارد.
منبع: Bloomberg