لگیا دینامکس یک پوکمون از نوع روانشناسی و پروازی است که نسبت به حملات نوع تاریک، روح، الکتریک، یخی و سنگ آسیبپذیر میباشد. لگیا میتواند با نقاط قدرت زیر پس از شکست در نبردهای ماکس بهدست آید:
- از ۲۰۲۸ CP تا ۲۱۱۵ CP، بدون تقویت وضعیت آب و هوایی
مقایسه نسخه عادی و شاینی
میتوانید نسخه شاینی لگیا را از یک نبرد دینامکس بهدست آورید که دارای تغییر رنگ جذاب قرمز است.
| پوکمون | عادی | شاینی |
|---|---|---|
لگیا دینامکس |
![]() |
![]() |
ما قویاً توصیه میکنیم که پیش از رفتن به نبرد، با کانترهای ارتقایی که حرکات ماکسدارشان تقویت شده است، آماده باشید. با تیم خود صحبت کنید و نه تنها به استفاده از حملات تهاجمی، بلکه از مهارها و مهارتهای درمانی نیز بهره ببرید. برای شکست لگیا دینامکس به ۲ تا ۴ بازیکن نیاز خواهید داشت، بنابراین آمادهسازی و داشتن کانترهای برتر، از اهمیت بالایی برخوردار است! برای دریافت نکات و ترفندهای بیشتر درباره نبردهای ماکس، این راهنما را بخوانید.
کانترهای لگیا دینامکس 
تیم پیشنهادی
گیگانتاماكس گنجر – G‑Max ترور 
متاگراس دینامکس – Fury Cutter
/ Shadow Claw 
بلیسی دینامکس – Pound 
- گیگانتاماكس گنجر واضحترین حملهگر برای لگیا است.
- متاگراس بهترین گزینه شما به عنوان مدافع برای لگیا است. با پشتیبانی بلیسی به عنوان شفادهنده، این ترکیب بهخوبی عمل میکند.
⚔️ بهترین حملهکنندگان برای لگیا دینامکس
بهترین حملهکنندگان برای شکست لگیا دینامکس عبارتند از پوکمونهای زیر:
گیگانتاماكس گنجر – G‑Max ترور 
گیگانتاماكس گریمسنار – G‑Max Snooze 
گیگانتاماكس توکستریکسی – G‑Max Stun Shock 
گنجر دینامکس – Max Phantasm 
ارشیفو دینامکس – Max Darkness 
زاپدوس دینامکس – Max Lightning 
🛡️ بهترین مدافعان برای لگیا دینامکس
بهترین مدافعانی که میتوانید در مقابل لگیا دینامکس به کار ببرید، شامل پوکمونهای زیر میشوند:
متاگراس دینامکس – Fury Cutter
/ Shadow Claw 
زاسین (شمشیر تاجدار) – Metal Claw 
زامازنتا (سپر تاجدار) – Metal Claw 
لاتیاس دینامکس – Dragon Breath 
کورویکنت دینامکس – Sand Attack 
اوماستار دینامکس – Mud Shot
/ Water Gun 
❤️🩹 بهترین شفادهندگان برای لگیا دینامکس
بهترین شفادهندگانی که میتوانید در یک نبرد دینامکس لگیا بهکار ببرید، عبارتند از پوکمونهای زیر:
بلیسی دینامکس
ویلورد دینامکس
گیگانتاماكس اسنورلاکس
گیگانتاماكس لاپراس
واپورئون دینامکس
اترناتوس دینامکس
ساختار تیم
حداکثر چهار مربی میتوانند در نبردهای دینامکس شرکت کنند. در هر گروه از چهار نفر، توصیه میکنیم دو مربی تیمهای تهاجمی، یک نفر تیم دفاعی/تانک، و یک نفر تیم شفادهنده داشته باشند.
تیم سهپوکمیون شما باید با یک شارژر، یک پوکمون با حرکۀ سریع ۰٫۵ ثانیهای، و سپس دو پوکمون تهاجمی بهینه آغاز شود.
پوکمون شارژرتان باید از این فهرست پوکمونهایی که حرکۀ سریع ۰٫۵ ثانیه دارند، انتخاب شود. هرچه حرکۀ سریعتان سریعتر باشد، زمان کمتری برای ورود به فاز دینامکس نیاز خواهید داشت. هنگام دینامکس، به پوکمون تهاجمیتان سوئیچ کنید، سپس دوباره بازگردید.
بهخاطر بسرید که حرکت سریع شما، نوع حملهتان را در فاز دینامکس تعیین میکند؛ به همین دلیل ما حرکات شارژ شدهای را توصیه نکردهایم.

پوشهحركتهای لگیا دینامکس 
| حرکات سریع | حرکات شارژ |
|---|---|
|
|
*به معنای حرکتی است که فقط از طریق TM الحاقی (Elite TM) قابل دسترسی است.
باسهای سطح 5 دو حرکت شارژ از پوشه حرکات خود استفاده میکنند، که میتواند شامل حرکات قدیمی (Legacy) باشد:
- یک حمله تمام پوکمونهای فعال در حال نبرد را بهصورت همزمان آسیب میرساند و نمیتوان از آن گریز کرد.
- حملهٔ دیگر یک حملهٔ قدرتمندتر است که تنها یک پوکمون فعال را هدف میگیرد.
حركت تک هدفی، دوبل آسیب عادی وارد میکند، اما میتوانید با کشیدن صفحه هنگام نمایش هشدار فوق، از آن اجتناب کنید. این حملات هیچیک از حرکات سریع را استفاده نمیکنند.
سوالات متداول
چرا توصیه میکنیم در نبردهای دینامکس از حرکات شارژ استفاده نکنیم

ما استفاده از حرکات شارژ را در نبردهای افسانهای دینامکس توصیه نمیکنیم. دلایل اصلی عدم توصیه به استفاده از این حرکات در نبردهای ماکس عبارتند از:
- مقدار انرژی ماکس تولیدشده در هر حمله بر اساس میزان آسیب وارد شده نسبت به حداکثر HP باس دینامکس افسانهای محاسبه میشود، اما حداقل مقدار ۱ واحد است؛ زیرا فرمول از گرد کردن استفاده میکند.
- بهدلیل اینکه این باسها بسیار پرقدرت هستند، هیچیک از حرکات شارژ نمیتوانند بیش از ۱ انرژی ماکس در هر بار تولید کنند؛ به عبارت دیگر، زمان استفاده از حرکات شارژ هدر میرود.
- از آنجا که زمان اجرای حرکات سریع بسیار کوتاهتر از حرکات شارژ است (حرکات شارژ زمان انیمیشن طولانیتری دارند)، در حالی که هر دو همان مقدار انرژی ماکس تولید میکنند، استفاده فقط از حرکات سریع باعث پر شدن سریعتر متر ماکس میشود.
برای نبردهای گیگانتاماكس و نبردهای افسانهای دینامکس، استفاده فقط از حرکات سریع بهترین استراتژی است. هنگام ملاقات با جامعه محلی خود، حتماً این استراتژی را به سایر مربیان اطلاع دهید تا بهینه باشد!
نحوه کار نبردهای دینامکس

برای شرکت در یک نبرد دینامکس باید:
- در محل (Power Spot) حضور فیزیکی داشته باشید که در نقشه با علامت بنفش و یک X بزرگ نشان داده میشود،
- یا بهصورت ریموت (از راه دور) شرکت کنید.
میتوانید با حداکثر چهار نفر به نبردهای افسانهای دینامکس بپیوندید.
- هر نفر میتواند حداکثر سه پوکمون در تیم خود داشته باشد
- فقط پوکمونهایی که میتوانند دینامکس یا گیگانتاماكس شوند میتوانند در نبردهای ماکس شرکت کنند
- نبردهای ماکس بهصورت نوبتی هستند، متفاوت از رید و لیگ نبردهای GO.
چگونه متر انرژی ماکس خود را شارژ کنیم؟
در یک نبرد دینامکس، با فشار دادن صفحه برای استفاده از حملات سریع تا حد امکان، متر ماکس را که در بالای صفحه قرار دارد پر میکنید. متر ماکس براساس میزان آسیب وارد شده پر میشود، اما هرگز کمتر از ۱ انرژی ماکس نمیشود.
از آنجا که باسهای دینامکس آمار بسیار بالایی دارند، استفاده از حرکات شارژ منطقی نیست – بهتر است فقط از حرکات سریع استفاده کنید.
چگونه از حملات باس گریز کنیم
زمانی که سه خط بالای سر پوکمون ظاهر میشود، به این معنی است که باس در حال هدفگیری آن است. میتوانید با کشیدن صفحه به سمت چپ یا راست از آن اجتناب کنید.
فاز دینامکس
زمانی که متر ماکس به حداکثر میرسد، پوکمون شما بهصورت خودکار دینامکس/گیگانتاماكس میشود. میتوانید آن را با کشیدن به سمت آیکنهای انرژی که گاهی ظاهر میشوند، یا با استفاده از حملات سریع و شارژ پر کنید. زمانی که پر شد، پوکمون شما به مدت ۳ نوبت دینامکس میشود.
- شما ۳ ثانیه زمان دارید تا پوکمون مورد نظر برای دینامکس/گیگانتاماكس را انتخاب کنید. میتوانید هر پوکمونی را انتخاب کنید، بستگی به نقشتان در گروه دارد.
- پس از پایان فاز دینامکس میتوانید فوراً به پوکمون دیگری از تیمتان سوئیچ کنید.
- میتوانید در یک نبرد ماکس بیش از یکبار دینامکس شوید و هر بار که متر ماکس پر شد، بهصورت خودکار دینامکس میکنید.
اگر تمام پوکمونهای شما هنگام نبرد با باس سطح ۳ ستاره یا بالاتر، در حضور دیگر مربیان، از دست بروند، همچنان میتوانید با تشویق کردن آنها به کمک کنید تا مترهایشان سریعتر پر شود.
بهترین ترکیب گروهی برای نبردهای گیگانتاماكس
حداکثر چهار مربی میتوانند بههمراه هم در یک نبرد افسانهای دینامکس شرکت کنند. بهصورت کلی بهترین استراتژی برای هر گروه چهار نفره عبارت است از:
- ۲ حملهکننده
- ۱ مدافع
- ۱ شفادهنده
این ترکیب به گروه شما اجازه میدهد تا تاحد امکان زنده بماند، در حالی که آسیب را بهصورت هدفمند به یک مربی خاص میبرد و حداکثر میزان خسارت را میگیرد.
قابلتوجه است که ترکیب مربیان بر اساس ترتیب ورود به لابی صورت میگیرد، بنابراین برنامهریزی کنید که مربیان آماده و با سطح بالای Max Spirit و Max Guard همراه با آنهایی که فقط برای حمله آمادهاند، در کنار یکدیگر قرار گیرند.
همچنین ارتباط با دیگران مهم است تا مطمئن شوید که کسانی که ممکن است کمتر آماده باشند، مثل کودکان، در گروههایی قرار گیرند که بتوانند از آنها حمایت کنند.
Max Guard

Max Guard میتواند حداکثر ۳ سپر به پوکمون شما اضافه کند. مقدار HP که یک سپر میتواند جذب کند، به سطح Max Guard بستگی دارد.
- ۲۰ HP برای سطح ۱
- ۴۰ HP برای سطح ۲
- ۶۰ HP برای سطح ۳
زمانی که به حداکثر ۳ سپر میرسید، مزایای زیر را خواهید داشت:
- ۶۰ HP برای سطح ۱
- ۱۲۰ HP برای سطح ۲
- ۱۸۰ HP برای سطح ۳
اگر متوجه شدید که دوباره به فاز دینامکس میروید و هنوز سپرهای باقی مانده دارید، توصیه میشود که دوباره تا ۳ سپر پر کنید، سپس از حمله ماکس برای سایر حرکات خود استفاده کنید.
در حالی که سپرها فقط به پوکمونی که از آنها استفاده میکند اعمال میشوند، این بخش از نبرد ماکس بهطور چشمگیری مهم است. هنگامی که پوکمون سپری دارد، باس ماکس تمرکز حملات خود را فقط بر روی پوکمون سپردار میگذارد!
در نتیجه مدافع، آسیب را از سایر پوکمونهای فعال در نبرد دور میاندازد و آنها را از حملات قدرتمند ماکس محافظت میکند. هنوز هم برای کاهش آسیب دریافتشده و نگه داشتن سپرها برای مدت طولانیتر، باید سعی کنید از گریز استفاده کنید. ما نمیتوانیم اهمیت Max Guard را کمتر از حدی برآورد کنیم چون این ابزار، آسیب را برای کل گروه شما جذب میکند؛ بهطور کلیدی در استراتژی شماست.
فقط یک نفر در گروه چهار نفره شما نیاز به استفاده از Max Guard دارد، بنابراین ارتباط با دیگران در اینجا کلید موفقیت است.
Max Spirit

Max Spirit نه تنها پوکمونی که از آن استفاده میکند را شفا میدهد، بلکه تمام پوکمونهای فعال دیگر در میدان نبرد گروه چهار نفره شما را نیز شفا میدهد. مقدار سلامتی بازیابیشده براساس سطح Max Spirit و حداکثر HP کاربر محاسبه میشود؛ بنابراین بهتر است Max Spirit خود را حداقل به سطح ۲ ارتقا دهید تا یک شفادهنده اختصاصی داشته باشید.
به این معناست که پوکمونهایی با استقامت و HP بالا، شفادهندههای بهتری هستند، حتی اگر حملات بهینهای برای باس ماکس نداشته باشند.
⚔️ حملهکنندگان در نبردهای ماکس
حملهکنندگان پوکمونی هستند که Max Attack آنها ارتقا یافته است. این پوکمونها در فاز دینامکس برای وارد کردن حداکثر آسیب به باس ماکس استفاده میشوند.
🛡️ مدافعان در نبردهای ماکس
مدافعان پوکمونی هستند که Max Guard آنها ارتقا یافته است. مدافعان خوب پوکمونی هستند که آمار دفاع و استقامت بالایی دارند و از باس ماکس آسیب کمتری میپذیرند؛ این باعث میشود طولانیتر زنده بمانند و متر ماکس را سریعتر پر کنند.
❤️🩹 شفادهندگان در نبردهای ماکس
شفادهندگان پوکمونی هستند که Max Spirit آنها ارتقا یافته است. شفادهندگان در فاز دینامکس برای درمان تیم شما استفاده میشوند. شفادهندگان براساس آمار استقامت انتخاب میشوند؛ عناصر دیگری مانند توانایی آنها برای ایفای نقش دفاع یا حمله نیز در نظر گرفته میشود.
این راهنما به پایان رسید.
لگیا دینامکس
